01/07/2023

De Lionsclub Kampen heeft een cheque uitgereikt van €2.500,- aan het Kamper kracht fonds. De donatie was de opbrengst van het Huiskamerfilmfestival zoals de Lions dat dit voorjaar van 2023 had georganiseerd voor het goede doel. Dat doel was dit jaar het Kamper kracht fonds dat sinds 2015 bestaat en ondersteuning biedt aan inwoners van Kampen die financieel buiten de boot dreigen te vallen. Het gaat om een eenmalige bijdrage uit dit fonds voor kosten waarvoor vanuit de overheid geen financiële tegemoetkoming voor gegeven wordt. Dat kunnen zorgkosten zijn (bijvoorbeeld een bril of orthopedisch schoeisel), maar ook een kapotte wasmachine of een aanpassing aan de fiets. De opbrengst van het Huiskamerfilmfestival was dit jaar een mooi bedrag waarbij de vaste lasten voor de organisatie gesponsord werden door 2 lokale ondernemers: Mevrouw Vastgoed en Van Dijk Bikes.