29/03/2023

Eind 2022 heeft LC Kampen het initiatief genomen om, na corona, weer een Interservice avond te organiseren. een jaarlijkse avond voor de leden van alle serviceclubs en hun partners met een activiteit of lezing en afsluitend met een hapje en een drankje.

Als initiatiefnemer hebben we aan de 5 Service clubs voorgesteld om de inhoud van de avond wat aan te passen. Minder vrijblijvend en meer passend bij een serviceclub. De krachten bundelen voor gezamenlijke fundraising ten behoeve van lokale doelen en waar mogelijk aansluiten bij een bestaande doelen. Dit voorstel is door de andere clubs positief ontvangen en is verder uitgewerkt.

De vraag die naar voren kwam is welke lokale doelen kunnen we gezamenlijk ondersteunen? de suggestie van de Rotary om hiervoor een lokale goede doelen gids op te zetten is door de 5 clubs omarmd en onderschreven. Een project waar alle clubs zich de komende tijd mee zullen bezighouden en waar de lokale goede doelen hun voordeel mee kunnen doen.

De start van dit project was op 29 maart in de prachtige Sint Annakapel. Na de ontvangst maakten we gezamenlijk een reis door de tijd van het watermanagement rond Kampen tot en met het huidige project “ruimte voor de rivieren”. Na deze meeslepende presentatie door Jan van Werven werd het idee van het gezamenlijke goede doelen boek toegelicht door Rotarian Aard Kleijer, en hiermee is een mooi gezamenlijk project geboren. Interservice nieuwe stijl heeft in Kampen een vliegende start gemaakt.